Účinné bylinky na spaní a nespavost pro kvalitní spánek

Trápí vás nespavost, úzkost, špatné spaní nebo jste často ve stresu? Než sáhnete po lécích plných chemie, tak první pomocí mohou být ověřené byliny na spaní a nespavost.

První bylinka na spaní: Kozlík lékařský

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský (latinsky valeriana officinalis), lidově se mu říká baldrián, čertikus, odolen nebo kočičí kořen. Lidem trpící nespavostí lékaři často doporučují jako první volbu vyzkoušet kozlík lékařský, jedná se o bylinku na spaní bez vedlejších účinků. Ideální doba užívání kozlíku lékařského je kolem jednoho měsíce a po této době je dobré kozlík na pár dní vysadit.

Kozlík lékařský obsahuje několik účinných látek – kyselinu valerovou, alkaloidy, flavonoidy, třísloviny, které dovedou v mozku zvýšit hladinu GABA kyseliny, jež je nezbytná pro psychický klid a usnutí. Kozlík lze užívat v několika formách. Nejpraktičtější a nejčastější užívaná forma jsou kapsle, jelikož je možné je mít stále při sobě a 30 až 60 minut před spaním stačí pouze zapít bez další přípravy. Kozlík lékařský by neměly užívat těhotné a kojící ženy.

Další využití kozlíku lékařského:

  • Nervozita a stres – kozlík lékařský lze použít nejen před spaním, ale i během dne na celkové uklidnění. Umí uklidnit nejen mysl, ale pomáhá také proti bušení srdce psychického původu.
  • Vysoký krevní tlak – částečně může snižovat krevní tlak.
  • Díky svým mírně analgetickým účinkům může pomoci při bolesti hlavy.
  • Zažívací potíže.
  • Svalové křeče.

Druhá bylinka na spaní: Meduňka lékařská

Meduňka lékařská

Další velice účinná bylinka na spaní je meduňka lékařská (latinsky melissa officinalis). Meduňka uvolňuje napětí, napomáhá odblokovat stres, navodit lepší náladu, uklidňuje a navozuje klidný spánek. Působí také při poruchách trávení, stimuluje tvorbu žluče a pomáhá i s žaludečními neurózami.

Třetí bylinka na spaní: Mučenka Pletní

Mučenka pletní

Mučenka může být méně známou bylinkou, která má protikřečové a lehce sedativní účinky. Nejčastěji se mučenka užívá při úzkosti, bušení srdce, bolestech nervového původu, hysterii a podrážděnosti. Celkově uklidňuje a navozuje spánek.

Čtvrtá bylinka na spaní: Šafrán setý

Šafrán setý

Šafrán setý je velmi účinná bylinka, která potlačuje nervozitu a podrážděnost. Účinné látky šafránu začínají zabírat zhruba až po 14 dnech užívání. Dále šafrán umí odstranit nespavost. Výtažek ze šafránu lze dobře kombinovat s aminokyselinou L-tryptofan a takové přípravky se doporučují při lehčích až středně těžkých depresích nebo při nespavosti.

Řešení v jedné lahvičce = Dreamly

Do Dreamly kapsle jsme bohužel nemohli dát všechny účinné bylinky na spaní. Proto jsme vybrali ty nejúčinnější bylinky na spaní v co nejkvalitnějším extraktu a nejlepším poměru, tak aby je tělo ideálně vstřebalo a zbytečně nedocházelo k vylučování. Přidali jsme esenciální aminokyselinu tryptofan a vzniklo jedno z nejúčinnější složení pro lepší usínání a klidný spánek Dreamly.

Dreamly

Dreamly je ideální kombinací bylinek pro lepší usínání. Jejich účinek byste měli poznat již první den. Nejlepší účinky se ale začnou projevovat až při pravidelném užívání, nejčastěji po 5 – 10 dnech. Už od prvního dne se vám ale bude usínat lépe.

  • Lepší usínání a kvalitnější spánek
  • Přispívá k boji proti stresu
  • Nezpůsobuje závislost
  • Vyrobeno v ČR
  • Přírodní doplněk stravy
Chci koupit

Hodnocení přímo od zákazníků

„Možno užívat 2 tablety, které na mě účínkují více a spánek je o mnoho lepší.“

„Jelikož pracuji v oboru IT a občas až pozdě do večera, musím se denně potýkat s modrým světlem z obrazovek. Usínání je potom samozřejmě problém, takže jsem musel hledat řešení. 1 tableta mi nepomohla, ale podle dávkování je možno užívat 2, které už na mě účínkují více a spánek je o mnoho lepší. Doporučuji Dreamly vyzkoušet.“

  • Možno zvolit dávkování podle potřeby
  • Lepší spánek
  • Zatím žádné
Petr Urbánek

„Možno užívat 2 tablety, které na mě účínkují více a spánek je o mnoho lepší.“ Petr Urbánek, Praha

„Jelikož pracuji v oboru IT a občas až pozdě do večera, musím se denně potýkat s modrým světlem z obrazovek. Usínání je potom samozřejmě problém, takže jsem musel hledat řešení. 1 tableta mi nepomohla, ale podle dávkování je možno užívat 2, které už na mě účínkují více a spánek je o mnoho lepší. Doporučuji Dreamly vyzkoušet.“

Více hodnocení  Prohlédnout více hodnocení 

Pokud se pro Dreamly rozhodnete, nesmíte „očekávat zázrak na počkání“. Každý organismu je jiný a nástup účinků je individuální. Většinou však zlepšení spánku pocítíte při pravidelném užívání již po několika dnech.

Pátá bylinka na spaní: Třezalka tečkovaná

Třezalka je bylinka s úžasnou spoustou léčivých účinků. Už od nepaměti se třezalka používá na uvolnění nervového napětí, proti melancholii, nespavosti a problémy se spánkem, depresím. Dále stejně jako meduňka, na poruchy trávení související se žaludkem a žlučníkem. Při užívání třezalky a dalších léků je dobré se poradit se svým ošetřujícím lékařem, aby nedocházelo k vzájemnému ovlivňování účinků.

Další využití třezalky:

  • zmírňuje příznaky úpalu
  • bývá užívána jako obklad při poranění
  • pomáhá pacientům s revmatismem
  • zklidňuje otoky, především otoky žláz

Šestá bylinka na spaní: Heřmánek pravý

Heřmánek pravý nejčastěji využíváme ve formě čajů, tinktur a dále ho lze využít ke koupelím, obkladům a výplachům. Často se heřmánek pravý zaměňuje za rmen rolní.

Účinky heřmánku pravého:

  • nespavost
  • navozuje celkové uklidnění organismu
  • bolesti zubů
  • nadýmání a průjem
  • vyrážky
  • omývání ran
  • únava očí
  • bolesti břicha a žaludku

Sedmá bylinka na spaní: Levandule lékařská

Od dávných dob je levandule užívána na podporu trávení, spaní, k uklidnění při úzkostech a depresích. Pro svou schopnost zlepšit náladu byla levandule považována za antidepresivum.

Další využití levandule:

  • Již naše babičky používaly levanduli na odpuzování molů.
  • Levandulový olej má skvělé účinky proti mikrobům.

Osmá bylinka na spaní: Chmel obecný

Chmel je bylinka, která se pyšní širokým léčebným působením. Chmel působí sedativně, navozuje spánek, tlumí předrážděnost, dále podporuje trávení a může působit dezinfekčně. Chmel se sbírá během září a léčivé jsou plodní šištice.

Devátá bylinka na spaní: Hluchavka bílá

Hluchavka může připomínat kopřivu, ale nikdy se o ní nespálíme. Hluchavka bílá blahodárně působí na nervovou soustavu a celkově uklidňuje. Používá se pro zlepšení spánku. V přiměřeném množství nejsou známy vedlejší nežádoucí účinky. Během těhotenství by se měly užívat menší dávky a vhodnější je nejdříve konzultovat s odborníkem.

Chcete ty nejúčinnější bylinky na spaní v jednom doplňku stravy? Zkuste náš 100 % přírodní produkt Dreamly který má prokazatelný vliv na rychlejší usínání a kvalitu spánku.

Dreamly balení

Chci vědět více o Dreamly

Recenze Dreamly

Toto bylo 9 ověřených bylinek proti nespavosti a pro lepší spánek. Máte jiné ověřené bylinky proti nespavosti? Pošlete nám je na info@dreamly.cz a my se o ně podělíme s ostatními čtenáři.

Tip na přečtení: Sepsali jsme pro vás obsáhlí článek, který obsahuje 30 zaručených tipů jak zlepšit spánek.