Spánek a práce na směny? 4 rady pro lepší spánek

Dost času na spánek!

Lidé pracující na směny dost často ignorují potřebu spánku. Ve většině případů spánek přes den pro lidi pracující na směny není příliš efektivní. Vzhledem k aktivitám rodiny, známým a kamarádům omezují spánek přes den na minimum. Jelikož právě přes den mají možnost navštívit kamarády, zajít si na nákup, udělat povinnosti na zahradě, zajít si k lékaři atp. U lidí, kteří pracují na směny je prvním krokem ke klidnému a kvalitnímu spánku si připustit změnu v jejich režimu. Musí omezit nebo vypustit své denní aktivity a povinnosti a den se musí stát jejich nedotknutelným prostorem pro spánek.

Omezení hluku

Je potřeba omezit hluk, tak aby jste přes den mohli spát. Poproste rodinu, aby vypnuli zvonění mobilních telefonů. Kamarádům a sousedům oznamte, že pracujete na noční směny. Nebudou vám v pracovní dny dělat rámus pod okny ložnice. Proti hluku vám můžou pomoct špunty do uší na spaní. Na trhu najdete i tzv. aktivní špunty – ty umí snížit hluk na minimum a vytvoří vám komfortní ticho na spánek.

Dodržení rozvrhu

V případě práce na směny je důležité dodržovat stále stejný rozvrh. Časté změny směn zmatou váš mozek tak, že nebude vědět zda má spát nebo být vzhůru. V případě, že máte možnost pracovat na stále stejné směny, tak toho využijte co nejvíce. Dále je potřeba stále spát přes den a v noci být vzhůru, a to i v případě, kdy máte volno. Asi si říkáte, že to je nereálné. Souhlasíme s vámi, pokud nežijete sami a nenakupujete potraviny o půlnoci online na internetu. Bohužel pro klidný spánek je pravidelný režim ideální.

Vliv světla

Musíte upravit svůj pobyt na světle. Jelikož potřebujete být v noci vzhůru a spát přes den. Je potřeba se vystavovat světlu, aby si mozek myslel, že den je noc a noc je den.

  • Pořiďte si neprůhledné závěsy nebo žaluzie, které zamezí přístupu světla, když chcete spát
  • Noste cestou domů z noční směny sluneční brýle, abyste zmírnili vnímání světla
  • V práci zůstávejte pořád na světle. Přestávky není vhodné trávit v temné místnosti

Pro lepší usínání a klidný spánek při práci na směny vyzkoušejte Dreamly – přírodní doplněk stravy Dreamly je ideální kombinací l-tryptofanu a extraktů ze 4 bylinek. L-tryptofan je esenciální aminokyselina, kterou si naše tělo neumí vytvořit a lze jí získat pouze z potravy nebo z doplňků stravy. L-tryptofan podporuje navození serotoninu, který má přímý vliv na spánek. Kompletní složení Dreamly najdete zde.

Tip: Pokud vás zajímá jak ještě lépe usnout, připravili jsme pro vás obsáhlý článek s 50 tipy, které vám pomohou při každodenním usínání.