L-tryptofan a v jakých potravinách ho najít největší množství?

L-tryptofan je esenciální aminokyselina, která je klíčem k dobré náladě a působí taky jako přírodní regulátor nálady. Přispívá k lepšímu spánku a pomáhá proti problémům s nespavostí. L-tryptofan nemá téměř žádné nežádoucí účinky, takže je možné užívat jej dlouhodobě. Můžete se s ním setkat také pod názvem tryptofan.

Tryptofan pomáhá tělu produkovat a vyvážit hormony přirozeně. Doplnění potravin bohatých na tryptofan nebo samotné užívání doplňků stravy pomáhá přirozeně zdolávat stres, uklidňuje a vyvolává spánek. Může vám také pomoci spálit více tělesného tuku.

Které potraviny obsahují nejvíce tryptofanu?

Uvažujete, v čem je obsaženo nejvíce tryptofanu? Připravili jsme pro vás několik potravin, které vám pomohou s náladou i usínáním. Výhoda konzumace tryptofanu z přírodních zdrojů je lepší vstřebávání a většinou společně s tryptofanem naše tělo přijme také zdravé tuky a další aminokyseliny.

Tryptofan najdete v potravinách rostlinného i živočišného původu. Obecně lze ale říct, že pokud chcete hladinu tryptofanu zvýšit, stačí zařadit každý den do vašeho jídelníčku vyšší příjem živočišných potravin, které obsahují více tryptofanu.

Obecně lze říct, že z živočišných potravin bychom měli zvýšit příjem právě těchto:

  • Maso a masné výrobky
  • Ryby
  • Mléko a mléčné výrobky
  • Vejce

Kde ale tryptofanu najdeme nejvíce?

Vejce

Vejce není asi potřeba představovat. Jsou bohaté právě na potřebný tryptofan. Obsahují proteiny, které jsou biologicky hodnotnější než u mléka nebo masa.

Spirulina

Spirulina je zdravá potravina. Není ale řasou, jak si často lidé myslí. Spirulina je totiž sinice. Pochází z tropických a subtropických oblastí. Užívá se nejčastěji v upravené podobě, protože neupravenou naše tělo nedokáže dobře strávit. Pokud tedy bojujeme s nespavostí, je problém se špatně stravitelnou potravinou nežádoucí. Spirulina taky zvyšuje odolnost proti virům a infekcím.

Dreamly obsahuje 300 mg tryptofanu

Dreamly

Dreamly je ideální kombinací bylinek pro lepší usínání. Jejich účinek byste měli poznat již první den. Nejlepší účinky se ale začnou projevovat až při pravidelném užívání, nejčastěji po 5 – 10 dnech. Už od prvního dne se vám ale bude usínat lépe.

  • Lepší usínání a kvalitnější spánek
  • Přispívá k boji proti stresu
  • Nezpůsobuje závislost
  • Vyrobeno v ČR
  • Přírodní doplněk stravy
Chci koupit

Hodnocení přímo od zákazníků

„Celkově mám v noci hlubší spánek a spím klidněji“

„Po pár prvních tabletkách se usínání zlepšilo. Hlavně jsem měl ráno pocit, jako kdybych spal několik dní v kuse, i vstávání bylo příjemnější. Celkově mám v noci hlubší spánek a spím klidněji. Na začátku nebyly účinky takové, ale po pár dnech začínalo Dreamly působit lépe. Problém s usínáním a nespavostí jsem tedy vyřešil. Děkuji a doporučuji i dalším zájemcům.“

  • Lepší usínání
  • Vyspíme se lépe a vstávání je příjemnější
Adam Zátopek

„Celkově mám v noci hlubší spánek a spím klidněji“ Adam Zátopek, Ostrava

„Po pár prvních tabletkách se usínání zlepšilo. Hlavně jsem měl ráno pocit, jako kdybych spal několik dní v kuse, i vstávání bylo příjemnější. Celkově mám v noci hlubší spánek a spím klidněji. Na začátku nebyly účinky takové, ale po pár dnech začínalo Dreamly působit lépe. Problém s usínáním a nespavostí jsem tedy vyřešil. Děkuji a doporučuji i dalším zájemcům.“

Více hodnocení  Prohlédnout více hodnocení 

Treska, losos

Ryby obecně jako potravina živočišného původu jsou skvělým zdrojem tryptofanu. Ryby jsou navíc bohaté na omega 3 kyseliny, vitamínu B12 a jódu. Konkrétně maso tresky a lososa je bohaté na tryptofan.

Drůbeží maso

Kuřecí řízek vám před spaním problémy s nespavostí asi nevyřeší. Zařadit jej ale pravidelně do jídelníčku díky vysokému obsahu tryptofanu můžete. Jednoduše se dá připravovat na více způsobů a jeho obsah vám pomůže snížit stres.

Sezamové semínka, kešu ořechy

Sezamové semínka jsou zásobou důležitých látek pro nás organismus. Obsahují bílkoviny a taky spoustu zdravých, mastných kyselin. Pokud chcete zvýšit hladinu tryptofanu v těle, ale jste vegan, tak jsou semínka a ořechy jasnou volbou. Doporučujeme konzumaci neloupaných semínek, protože se tak připravujete o spoustu užitečných látek.

Hovězí a  jehněčí

Pro masožrouty bude oblíbenou volbou při hledání potravin bohatých na tryptofan pravděpodobně hovězí maso. Libové hovězí maso navíc obsahuje méně než 5% tuku. Je bohatým zdrojem vitamínu B, B12, zinku a selenu.

Banány

Banány kromě toho, že obsahují tryptofan jsou také bohatým zdrojem draslíku a vitamínu B6. Obsahují velmi malé % tuku, takže jsou pro naše tělo dobře stravitelné. Nemůžete večer usnout? Co takhle banánový koktejl s mlékem? Dejte si ale pozor na přezralé banány. Možná si řeknete, že na koktejl budou se budou skvěle hodit. Bohužel už ale nemají takové složení, jako ty zralé akorát.

Jaké jsou zkušenosti s užíváním tryptofanu?

Rádi byste tryptofan vyzkoušeli, ale nevíte, jaké s nimi mají lidé zkušenosti? Vytvořili jsme doplněk stravy Dreamly a tryptofan je jeho hlavní složka. Sami jej užíváme a věříme, že hlavně tryptofan dokáže zlepšit problémy s nespavostí, zvýšit kvalitu spánku a snížit stres. Reakce některých našich zákazníků si můžete přečíst tady – zkušenosti zákazníků s tryptofanem.

Nežádoucí účinky

Tryptofan by neměli užívat lidé, kteří trpí rakovinou nebo mají potíže se střevy, poškozená nebo citlivá játra. Pro všechny ostatní je ale tryptofan bezpečný a najdete jej také v potravinách, které se často vyskytují také v přírodní podobě.

Maximální doporučená dávka by měla být 1 500 mg denně. Vyšší dávku doporučujeme konzultovat s lékařem. V případě, že se rozhodnete užívat tryptofan pravidelně, zvolte nižší dávkování. Ze zkušeností našich zákazníků ale vyplývá, že nejlepší účinky jsou znatelné až po 5-10 dnech užívání.