Jak na nespavost? Tipy pro lepší usínání

Proč bojovat s nespavostí bez léků na spaní?

Úplně nejlepší řešení je zvládnout nespavost bez léků. Protože tzv. chemický spánek není plnohodnotný a nedává tělu to, co tělo potřebuje a co mu dokáže přinést kvalitní spánek. Nedochází zde k plnohodnotným stádiím spánku, jako jsou hluboký tělesný a hluboký mozkový spánek. Člověk se pak po probuzení necítí vůbec odpočatě. Ale hlavně na prášcích na spaní vzniká závislost, a  podle posledních výzkumů zvyšují riziko vzniku rakoviny a předčasného úmrtí.

Jak na nespavost? Vyzkouštejte Dreamly pro lepší spánek a usínání.

Dreamly balení

Místo léků, můžete volit přírodní cestu. Pro tuto volbu jsme vytvořili přírodní doplněk stravy Dreamly, který vyrábíme v ČR. Má v sobě ideální kombinaci bylinek, které navodí kvalitní spánek. O meduňce a kozlíku lékařském, jenž jsou součástí tobolek Dreamly, je známo už od pradávna, že jsou velcí pomocníci při nespavosti. Navíc obsahuje bylinky, které jsou s pravidelným používáním ještě účinnější. Zároveň však díky přírodního složení nevytváří závislost.

Recenze Dreamly

Může být příčinou nespavosti špatná „spánková hygiena“?

Když vás trápí nespavost, je důležité si uvědomit, jestli chodíte spát pravidelně a jestli také pravidelně vstáváte a jestli sportujete. Pokud se vám nedaří pravidelně uléhat ke spánku, tak se snažte aspoň pravidelně vstávat. Paradoxně se tím sice zkratí doba spánku, ale snažíte se tak o synchronizaci biologických jevů, které nesouvisí jen se spánkem, ale i s dalšími pochody v organismu.

To, že by člověk měl uléhat ke spánku ve vyvětrané místnosti, je všeobecně známo, tak jen pro připomenutí, protože i takováhle zdánlivá maličkost vám může pomoci v boji s nespavostí.

Pryč s nespavostí! Žádné zrcadlo v ložnici

Méně známé je to, že by v ložnici nemělo být zrcadlo. Může totiž narušovat spánek. Zapomeňte na milování před zrcadlem a raději spěte v temné místnosti.

Červená barva – protivník kvalitního spánku

Kvalitnímu spánku může také vadit červená barva. Takže červené pyžamo nebo noční košili si rozhodně nekupujte. To stejné platí i pro šperky. Ty, co mají červené kameny, nechejte odložené mimo ložnici.

Myrta jedním z řešení, jak na nespavost

Podpořte kvalitní spánek myrtou. Postavte si na okno myrtu v květináči a aromalampu, do které jste dali myrtový olej. O něm je totiž známo, že má uklidňující účinky a dokonce až mírně sedativní účinky.

Spěte v tichu a ve tmě a nespavost si na vás nepřijde

K nespavosti a nekvalitnímu spánku přispívají i takové rušivé elementy, jako jsou hluk a světlo. Takže používejte žaluzie nebo rolety a takové špunty do uší vám zajistí absolutní klid k plnohodnotnému spánku.

Babské rady „jak na nespavost“mají také něco do sebe

Když trpíte nespavostí a nechcete brát léky na spaní, pak rozhodně vyzkoušejte rady našich babiček, maminek, rady, co se dědí z pokolení na pokolení.

Dejte si mléko s medem a už se nebudete ptát, jak na nespavost

Takové  teplé mléko se lžící medu je dobrým pomocníkem proti nespavosti. Ale pozor, musíte mléko dobře snášet a nesmí vám způsobovat třeba nadýmání, protože pak byste kvalitní spánek rozhodně neměli. To si pak raději dejte teplou vodu s medem a na nespavost vyzrajete. Ono totiž med obsahuje složky, které snižují ostražitost a pomáhají zklidnit mysl. Med také pomáhá odklidit z cesty kyseliny, které by mohly přebíjet uklidňující tryptofan, což je aminokyselina podporující kvalitu spánku a  napomáhající k lepšímu usínání.

Kozlík lékařský také pomůže od nespavosti

Proti nespavosti vám pomůže i odvar z drceného kořene kozlíku lékařského. Je ale nevýhodou, že se musí louhovat deset až dvanáct hodin, takže ho musíte začít připravovat s dostatečným předstihem před spaním.

Nezapomeňte na meduňku

Hodně známá bylina na nespavost je meduňka. Čaj z meduňky by se měl pít nejpozději dvě hodiny před spaním. Meduňka má uklidňující účinky a dokáže navodit kvalitní spánek. Vezmete lžičku sušené meduňky, zalijete ji dvěma decilitry vody, necháte vylouhovat a je hotovo. Ještě zbývá pomalu vypít a  večer budete spát jako mimino.

Co takhle zkusit to s chmelem?

Nespavost si na nás nepřijde, když sáhneme po chmelu. Je to totiž velice dobrý pomocník při boji s nespavostí. Chmel totiž obsahuje látky, které mají uklidňující účinky a také zmírňují napětí. Má se pít čerstvě uvařený a to těsně před spaním.

Že je banán na nespavost jste neveděli?

A co takhle zatočit s nespavostí pomocí banánu? Je to ovoce, obsahující kombinaci látek, která podporuje rychlejší usínání. A po takovém speciálním banánovém dezertu rozhodně nespavostí trpět nebudete. Rozmačkáte vidličkou banán, trochu pokapete citronem, přidáte lžičku medu a ještě dvě lžíce jogurtu nebo může být i zakysaná smetana. Kdo má rád ořechy, ještě jimi může dezert posypat. Ořechy totiž také napomáhají klidnému spánku, protože obsahují uklidňující tryptofan.

Tip na přečtení: Nedostatek spánku – tichý zabiják našeho těla.