Co dělat, když nemůžu usnout

Se spánkem to není vůbec jednoduché. Někdy přichází, když nechceme, třeba na nudném semináři nebo v autobuse. Ale když se potřebujeme vyspat, stane se, že nemůžeme usnout.

Když nemůžu usnout

Když nemůžete usnout, doporučujeme přesměrovat negativní myšlenky a zbavit se stresu. Každý psychiatr vám potvrdí, že smích uvolňuje a přívádí do pohody a pohoda zase ruší stres. A než si člověk uvědomí, že se přestal stresovat hloupostmi, propadne se do hlubokého a klidného spánku. Tak se tedy zachumlejte do peřin, zaujměte svoji nejoblíbenější polohu a zůstaňte chvíli jen tak ležet. Přichází čas, zklidnit myšlenky.

Co si představit, když nemůžu usnout

Představujte si, co byste dělali, kdybyste vyhráli milión. Jak byste ho utratili, co všechno byste si koupili pro sebe, co pro své blízké. Prostě si v hlavě sesumírujte celý seznam věcí. Měl by být co nejdelší a nejpodrobnější a vy byste se měli přitom dobře bavit.

Jak ještě zklidním myšlenky, když nemůžu usnout?

Procvičte si paměť a přesně zrekonstruujte uplynulý den. Od chvíle, co jste vstali a dali si kafe. Vzpomeňte si, co jste viděli v autě nebo v autobuse, jaké šaty měla na sobě vaše kolegyně a tak dále. Prostě projděte si celý den od rána až do večera.

Nemůžu usnout, ani když počítám ovečky.

Co takhle místo oveček spočítat všechny své lásky? Od první pusy ve školce či na základce. Představujte si je jednu po druhé a vzpomínejte, co pěkného a zajímavého jste spolu prožili. Uvidíte, že přitom zapomenete na myšlenky, že musíte co nejdřív usnout. Do klidného spánku se totiž propadnete úplně přirozeně.

Recenze Dreamly

Když nemůžu usnout, pomůže mi Dreamly

I my jsme dlouho hledali nejlepší odpověď na otázku, jak usnout. Vyzkoušeli jsme různé bylinky, přípravky z lékáren, ale žádný nás tolik nepřesvědčil, takže jsme se rozhodli připravit Dreamly, které bude obsahovat ideálně vyvážený poměr bylinek pro lepší usínání a klidný spánek. Bylinky samy o  sobě dokáží navodit ten nejlepší spánek, a v kombinaci s aminokyselinou L-tryptofan je to ten nejlepší pomocník, když nemůžete usnout. Dreamly svým složením působí na organismus tak, že účinky poznáte již po 30ti až 60ti minutách. Nejlépe ale působí až při dlouhodobém užívání, protože například Šafrán začíná nejlépe působit až po 5-10 dnech.

Co zkusit studenou vodu, když nemůžu usnout

Pokud vás trápí úzkost a nervozita, máme pro vás tip, jak rychle usnout i ve stresu. Ponořte tvář do velmi studené až ledové vody, a to po dobu 30 sekund. Pocítíte uvolnění, uklidní se váš nervový systém a spánek se zaručeně co nejdříve dostaví. Ono totiž, když ponoříte tvář do misky se studenou vodou, spustí se nedobrovolný jev, kterému se říká savčí potápěčský reflex, a ten snižuje srdeční frekvenci a krevní tlak.

Může špatná spánková hygiena za to, že nemůžu usnout?

Jedna z nejdůležitějších rad, když nemůžete usnout, je zlepšit spánkovou hygienu. Ptáte se jak? Hlavní je naplnit celý den činností, ráno cvičit, vstávat a chodit spát pravidelně, ve volných dnech, ani o víkendech nespat déle. Prostě snažit se dodržovat pravidelný režim a mít každý den stejný. Dále nepít odpoledne kávu, večer se nepřejídat a nepřekouřit. Mít dostatek pohybu, ale zase ne před spánkem. Před spaním se nepouštějte do příliš namáhavé činnosti, mělo by to opačný efekt. A hlavně myslete na to, že postel má sloužit jen ke spánku či k milování. V posteli bychom si neměli ani číst ani koukat na televizi.

Když nemůžu usnout, dopřeju si akupunkturu

Né, nebojte, nemáme na mysli skutečnou akupunkturu. To byste sami pravděpodobně nezvládli. Tu přenecháme odborníkům. S úzkostí a nervozitou vám pomůže mačkání různých částí těla. Začněte masírováním ušních lalůčků, stiskněte si místo mezi obočím a mačkejte postupně místa mezi prsty na rukou a  nohou. Prostě taková jednoduchá masáž.

Neustále sleduji hodiny a pak že nemůžu usnout

Nemůžete spát, pořád koukáte na hodiny, vidíte, jak čas běží, ručička míjí dvanáctou hodinu a vy pořád nemůžete zabrat. Schovejte hodiny a dejte je někam, kde na ně neuvidíte. Neustálým kontrolováním času se akorát zvyšuje váš stres a tudy cesta k rychlému a klidnému spánku určitě nevede.

A na závěr jednoduché cvičení, když nemůžu usnout

Když se vám honí hlavou různé myšlenky, pomozte si od nich napínáním a uvolňováním jednotlivých skupin svalů. Lehněte si na záda s rukama po stranách, zavřete oči a pětkrát se zhluboka nadechněte. Pak pevně zavřete oči a na několik sekund napněte svaly na čele. Na několik sekund se uvolněte. Pak napněte svaly na obličeji a uvolněte je stejným způsobem, pak svaly na bradě a krku a tak dál, dolů po pažích a přední části těla, až si rozhýbáte šlapky a prsty na nohou. Pak se vraťte zpět k hlavě a  několik sekund ji zatlačte do postele a uvolněte a postupujte zpátky tělem, až se zase dostanete ke šlapkám, které tentokrát natáhnete. Nakonec se úplně uvolněte a pětkrát se pomalu zhluboka nadechněte. Celé cvičení nezabere víc než několik minut. Je to účinná relaxační technika, zvlášť užitečná, když hrozí, že vám duševní rozrušení nedovolí usnout.