5 účinných bylinek na dobrý spánek a nespavost

5 účinných bylinek na dobrý spánek a nespavost

Spánek je pro nás důležitý, jelikož v něm tělo získává potřebou energii na další den. V případě, že spánek narušujete tím, že před spaním špatně jíte nebo nedodržujete správnou spánkovou hygienu, narušíte si svůj vnitřní biorytmus a zaděláváte si na poruchu spánku. Je potřeba dodržovat dobré spánkové návyky, a tím se vyvarovat zbytečným problémům. Jelikož je spánek pro naše tělo důležitý, tak ho můžeme podpořit bylinkami, které mají blahodárný vliv na spánek. V tomto článku si představíme 5 nejúčinnějších bylinek na spaní.

1. Kozlík lékařský

Kozlík lékařský

Jedna z nejlepších bylinek pro usínání je kozlík lékařský. Bohužel chuť a pach kozlíku lékařského může být pro mnohé z nás nepříjemný. Kozlík je výborný při nespavosti vyvolané stresem, přepracováním nebo nervovým vyčerpáním. Dále má kozlík zklidňující účinky na naše nervy, což má pozitivní dopad na náš spánek. Z kozlíku lze vařit čaj nebo lze kozlík lékařský pořídit ve formě přírodních kapslí nebo tablet. Dále lze kozlík využít do koupele nebo jako tinkturu.

2. Meduňka lékařská

Meduňka lékařská

Další velice účinná bylinka na spaní a zklidnění celého organismu je meduňka lékařská, která je nazývána jako elixír života. Meduňka je vhodná jak pro dospělé, tak pro děti. Meduňka uklidňuje bušení srdce, zklidňuje dýchání a má pozitivní dopad na nervovou soustavu a psychiku.

3. Mučenka pletní

Mučenka pletní

Mučenka pletní je další bylinka pro lepší spánek. Mučenka napomáhá při problémech se spánkem a usínáním. Jelikož obsahuje látky, které mají uklidňující účinek – maltol, flavonoidy, passiflorin. Mučenka není návyková a je bez rizika vzniku závislosti.

4. Šafrán setý

Šafrán setý

Šafrán setý je velmi účinná bylinka, která potlačuje nervozitu a podrážděnost. Účinné látky šafránu začínají zabírat zhruba až po 14 dnech užívání. Dále šafrán umí odstranit nespavost. Výtažek ze šafránu lze dobře kombinovat s aminokyselinou L-tryptofan a takové přípravky se doporučují při lehčích až středně těžkých depresích nebo při nespavosti.

5. Třezalka tečkovaná

Vhodná bylinka na klidný spánek je i třezalka tečkovaná. Třezalka dále pomůže při nervových obtíží všeho druhu, slabostech nervů a problémech se spánkem. Třezalka by se neměla kombinovat s antidepresivy SSRI a třezalku by neměli pyloví alergici a lidé s těžší formou cukrovky. Při užívání třezalky a dalších léků je dobré se poradit se svým ošetřujícím lékařem, aby nedocházelo k vzájemnému ovlivňování účinků.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak vyzrát na špatný spánek je kombinace bylinek a l-tryptofanu. Pokud víte, že nemůže získat dostatek l-tryptofanu běžnou stravou, potom je dobrá volba sáhnout po vhodném doplňku stravy.

Další bylinky vhodné na spánek:

  • Heřmánek pravý
  • Levandule
  • Hluchavka bílá
  • Chmel otáčivý
  • Mateřídouška obecná

Bylinková nálož v jedné kapsli Dreamly

Do Dreamly kapsle jsme bohužel nemohli dát všechny účinné bylinky na spaní. Proto jsme vybrali ty nejúčinnější bylinky na spaní v co nejlepším poměru, tak aby je tělo ideálně vstřebalo a zbytečně nedocházelo k vylučování. Přidali jsme esenciální aminokyselinu tryptofan a vzniklo jedno z nejúčinnější složení pro lepší usínání a klidný spánek Dreamly.

Dreamly

Dreamly je ideální kombinací bylinek pro lepší usínání. Jejich účinek byste měli poznat již první den. Nejlepší účinky se ale začnou projevovat až při pravidelném užívání, nejčastěji po 5 – 10 dnech. Už od prvního dne se vám ale bude usínat lépe.

  • Lepší usínání a kvalitnější spánek
  • Přispívá k boji proti stresu
  • Nezpůsobuje závislost
  • Vyrobeno v ČR
  • Přírodní doplněk stravy
Chci koupit

Hodnocení přímo od zákazníků

„S přípravkem Dreamly jsem velmi spokojen“

„Dobrý den, s přípravkem Dreamly jsem velmi spokojen. Je mi 75 let a trpim nespavostí. Proto objednávám další balení. Doporučuji!!!!“

  • S přípravkem Dreamly jsem velmi spokojen
Vogl V.

„S přípravkem Dreamly jsem velmi spokojen“ Vogl V., Svojkovice

„Dobrý den, s přípravkem Dreamly jsem velmi spokojen. Je mi 75 let a trpim nespavostí. Proto objednávám další balení. Doporučuji!!!!“

Více hodnocení  Prohlédnout více hodnocení 

Tip pro milovníky bylinek: Všechny uvedené bylinky pro lepší spánek lze použít jako přísadu do polštáře. Bylinné polštáře lze zakoupit nebo si je doma můžete jednoduše vyrobit. Při domácí výrobě polštáře na lepší usínání si můžete sami zvolit směs a množství bylinek.

Bylinky pro klidný spánek mohou být pro mnohé z vás vysvobozením z každodenního stresu a psychického vypětí. Je potřeba vyzkoušet jaká bylinka vám bude nejvíce chutnat a v jaké formě bude mít na vás největší účinek. Dle našich zkušeností je na lepší spánek nejúčinnější kombinace více bylinek. V případě, že trpíte nějakým chronickým onemocněním se raději před užíváním bylinek pro klidný spánek poraďte se svým lékařem.

Pokud vás zajímají přírodní doplňky stravy pro lepší spánek, tak si přečtěte jejich výhody a nevýhody. Dále jsme pro vás sepsali 30 ověřených tipů na spánek.