5 tipů, co večer pít pro dobrý spánek

5 tipů, co večer pít pro dobrý spánek

Trápí vás večerní usínání? Průměrný člověk by měl spát 7 – 9 hodin denně. Když musíte ráno vstávat do práce a večer nemůžete usnout, pak je mnohdy problém tento čas dodržet.

Kvalitní spánek je velice často narušen jen našim špatným životním stylem. Spousta z nás po čase začne hledat řešení u lékaře, který pouze předepíše léky a to pro naše tělo nejsou zrovna to nejlepší. Zkuste před tím vyzkoušet pár našich tipů které vám zaručeně pomohou. Správě zvolený večerní koktejl udělá divy!

1. Kakao

Asi si vzpomínáte na časy u babiček a jejich kakao. Podobné účinky má také sklenice teplého mléka s medem. Mléko je navíc bohatým zdrojem tryptofanu. Ten se potom v těle mění na serotonin, který příznivě ovlivňuje nás spánek. Kakao nám může pomoct také při stresu nebo jiných, vypjatých situacích.

2. Banánový koktejl

Stejně jako u kakaa tady platí, že je mléko skvělým zdrojem L – tryptofanu. V banánech jej můžeme najít také. Jsou také bohaté na hořčík, draslík a další vitamíny a minerály, takže vám tento koktejl zajistí skvělé složení pro lepší spánek. Pokud budete chtít, můžete koktejl ochutit trochou medu a skořice.

Pozor si dejte na ostatní ovoce a zeleninu. Některé z nich obsahují také tryptofan, ale najdeme v nich větší množství vlákniny a jsou pro tělo v noci špatně stravitelné. Místo toho, aby v noci naše tělo odpočívalo, tak bude zpracovávat nevhodně zvolenou zeleninu.

Pokud nemáte rádi banány, ale chtěli byste přesto nějaké ovoce do večerního koktejlu, tak vyzkoušejte třešně. Pro tělo není problém je strávit a narozdíl od banánů obsahují melatonin, vyvolávající ospalost.

3. Mandlové mléko

Mandle také obsahují tryptofan a hořčík. Mandlové mléko si můžete koupit hotové, doslazované, ale nejlepší volbou bude vždy čerstvé a domácí. Vyrobit jej není takový problém a je hotové do 5 minut. Pokud máte radši sladší mléko, můžete opět dosladit medem nebo agávovým sirupem. Pozor na cukr, protože ten by naše tělo naopak držel stále v pozoru.

4. Meduňkový čaj

Další klasický recept našich babiček je bylinkový čaj. Na náš organismus má pozitivní účinky nejen z pohledu problémů se spánkem, ale také potlačuje stres a snižuje horečku. Pomáhá také proti bolestem břicha, průjmech, nadýmání, migrénách, apod. Prostě takový malý, přírodní zázrak. Kromě čaje z meduňky můžete vyzkoušet také čaj z lipového květu, heřmánku nebo kozlíku lékařského. Pokud máte radši čaj sladší, tak doporučujeme místo cukru zvolit med. Nejvhodnější doba pro jeho popíjení je 30-40 minut před spánkem.

5. Sklenice červeného vína

Alkohol a spánek nejde dohromady? Máte pravdu. Jedna sklenice červeného vína vám s usínáním může pomoct. Pokud si nejste jistí, že zůstanete pouze u jedné sklenice, raději vyzkoušejte některé z předchozích typů. Sami víme, že je někdy dobrému vínu těžké odolat 🙂

Ve větší míře totiž alkohol narušuje hlubokou fázi spánku. Může se nám tedy zdát, že po dlouhém večírku usneme snadno, ale právě alkohol způsobí to, že se ráno vzbudíme nevyspaní a s bolestí hlavy.

Chcete lépe usnout? Přečtěte si našich 50 tipů jak rychle usnout.

Čemu se naopak vyvarovat?

  • těžká tučná jídla
  • káva nebo energetické drinky
  • alkohol
  • sladkosti
  • těžce stravitelná zelenina nebo ovoce
  • pikantní nebo ostré jídlo

Pokud vás zajíma, co nejíst před spánkem, přečtěte si 5 nejhorších potravin před spánkem.